Beroende på din version av Outlook så kan bilderna skilja sig lite från nedan.
Förutsatt att mailen finns kvar i oanvändbart IMAP-konto som slutat synka ~11/01 2023 och har kvar samtliga mail innan det datumet kan man göra följande:
2. För att få in dessa mail till det nya värdnamnet kommer du behöva skapa en ny profil i Outlook för att lägga upp en version av mailkontot som du sedan kan lägga in denna nyskapade backup i. För att göra detta går du in på:
3. Gå sedan tillbaka till Arkiv- Kontoinställningar- och tryck nu på “Ändra profil”. Outlook kommer då stänga ner, när du startar upp det igen kommer du kunna välja din nya profil.
Gör detta för att komma till en ruta där du kan logga in med ditt epostkonto på nytt. (Följ mailguide för att lägga till ditt konto på nytt)
4. När du sedan lagt till ditt konto kommer Outlook spegla din Webmail. Du ska nu lägga in .pst filen vi tidigare skapade i denna nya inkorg. För att göra detta går du till:
10. För att Outlook ska starta med din nya profil måste du manuellt ställa in detta. Annars startar Outlook med din gamla profil som standard.
Gå till Arkiv > Kontoinställningar > Hantera profiler.
Tryck “Visa profiler” och i den rutan markera den nya profilen i “Använd alltid denna profil” och tryck “Verkställ”
Om du ändå inte fick det att fungera är du välkommen att ringa till vår supportavdelning som kan hjälpa dig, 031-26 30 00. Det är väldigt många som ringer till oss just nu vilket resulterar i långa väntetider.
För att underlätta för både dig och oss kan du redan nu ladda ner Teamviewer. (TeamViewer är en datorprogramvara för fjärråtkomst som vi använder för att hjälpa dig på bästa sätt.)
Ladda ner TeamViewer här: https://www.internet.se/support/