Detta är en guide för Mac mail att behålla dina gamla mail och synka nya.

 

1. För Mac Mail går det att lägga till ditt konto igen utan att behöva ta bort ditt icke-fungerande konto först. Gör det via mailguiden>.  

 

2. När det nya kontot är inlagt kommer det börja hämta alla nya mail. Du kommer då ha två versioner av samma konto, där det nya kontot är det som är längst ner. Märker du att något mail saknas i denna nya kommer det finnas i den äldre mailboxen.

Du kan sedan dra dessa mail till din nya inkorg inom Mac-mailen så du kan läsa och svara på dessa som vanligt.  

 

3. När du sedan är säker att alla mail finns kvar och du har dragit över allting du önskar till din nya mailbox kan du självklart ta bort den gamla icke-fungerande mailen från Mac-mailen.

Vår rekommendation är dock att låta den vara kvar några dagar så du kan säkerställa att du inte tappar bort någonting. Vill du sedan ha hjälp att ta bort den äldre mailboxen är du varmt välkommen att ringa vår Support på 031-26 30 00. 

Om du ändå inte fick det att fungera är du välkommen att ringa till vår supportavdelning som kan hjälpa dig, 031-26 30 00. Det är väldigt många som ringer till oss just nu vilket resulterar i långa väntetider.

För att underlätta för både dig och oss kan du redan nu ladda ner Teamviewer. (TeamViewer är en datorprogramvara för fjärråtkomst som vi använder för att hjälpa dig på bästa sätt.)

Ladda ner TeamViewer här: https://www.internet.se/support/

Logga in på din webbmejl

Bli kontaktad

Fyll i formuläret nedan så återkommer någon av våra trevliga kundansvariga till dig. Ha en bra dag!