Om du enbart använder din mail på en iPhone eller iPad och inte på en dator kan du synka över dina gamla mail på följande sätt:

 

1. Gå till inställningar > Mail/Epost > Konton – Lägg till konto.

Här ska vi lägga till ditt konto på nytt, behåll ditt gamla konto kvar på enheten tills vidare.

I mailguiden kan du hitta information om hur du lägger till ditt konto på nytt, med serverinformation och liknande. Mailguiden->.

Då du kommer ha en dubblett av ditt konto kan det vara klokt att skriva någonting igenkännbart i Beskrivning-fältet,

exempelvis: ”min@mail.se NY” 

 

2. När ditt nya konto är tillagt kan du gå till din mailapp och se att den kommer börja hämta hem dina nya mail.

 

3. Saknar du några mail från ditt äldre mailkonto och vill flytta över det till ditt nya gör du såhär: 

 I din gamla inkorg kan du trycka på ”Ändra” i det övre högra hörnet.

Då får du möjlighet att markera alla mail som inte kommit in i ditt nya konto.

När dessa mail är markerade kan du trycka på ”Flytta”.

I rutan som sedan kommer upp kan du trycka på ”Tillbaka”.

I listan på konton där kan du välja ditt nya konto.

Tryck sedan på den mapp du vill flytta mailen till (exempelvis inkorgen) för att flytta dina mail från ditt gamla konto till ditt nya. 

 

När alla mail i ditt nya mailkonto är på plats är du färdig och kommer kunna skicka och ta emot mail som vanligt. 

Om du ändå inte fick det att fungera är du välkommen att ringa till vår supportavdelning som kan hjälpa dig, 031-26 30 00. Det är väldigt många som ringer till oss just nu vilket resulterar i långa väntetider.

För att underlätta för både dig och oss kan du redan nu ladda ner Teamviewer. (TeamViewer är en datorprogramvara för fjärråtkomst som vi använder för att hjälpa dig på bästa sätt.)

Ladda ner TeamViewer här: https://www.internet.se/support/

Logga in på din webbmejl

Bli kontaktad

Fyll i formuläret nedan så återkommer någon av våra trevliga kundansvariga till dig. Ha en bra dag!